Online Marketing
Gefeliciteerd! Jouw business gaat of is online. Maar hoe wordt je gevonden door klanten? Of waar vindt jouw doelgroep jouw bedrijf?
Add Valore helpt je daar graag bij.
Je hebt een website maar je hebt bijna geen traffic.
Hoe zorg je er voor dat je gevonden wordt?
Je kunt hier verschillende dingen voor doen, maar wat je kunt doen, hangt natuurlijk af van wat jouw bedrijf doet. Daarom zal je een strategie moeten bepalen. Als jouw bedrijf een product of dienst aanbiedt waar heel veel naar gezocht wordt in zoekmachines, is het belangrijk dat jouw site geoptimaliseerd is voor de zoekmachines van Google, Bing en Yahoo. Dat heet SEO (Search Engine Optimization).
​
​Als er niet alleen heel voor zoekopdrachten zijn, maar ook heel veel aanbieders die hoog scoren scoren op dezelfde zoekwoorden (keywords) als jou, dan kun je ook tegen betaling een advertentie in de zoekmachines laten plaatsen. Dat heet SEA (Search Engine Advertisement).
Adverteren
Wil jij online adverteren? Maar weet je niet waar je moet beginnen? Add Valore geeft je hier graag advies over. Er zijn namelijk verschillende type advertenties en verschillende kanalen.
​
Daarom zijn bieden wij u de keuze uit drie verschillende type advertentiemogelijkheden:
​
-
Online adverteren in het display netwerk van Add Valore. Dat kan proactief en reactief op platformen als Facebook of LinkedIn maar ook in zoekmachines zoals Google, Bing of Marktplaats.
-
Retargeting van klanten die jouw eigen site of de locatie van jouw concurrent hebben bezocht.
-
Infuencer Marketing of User Generated Content is een goede manier om jouw merk of product te tentoonstellen aan de hand van gebruikers en ambassadeurs.
Behalve de drie hoofdthema's staat Add Valore u ook graag bij in uw andere activiteiten zoals Direct Marketing, e-mailcampagnes en offline campagnes.
​
Retargeting
Remarketing of retargeting is een manier van online adverteren waarbij je advertenties laat zien aan mensen die je website al een keer hebben bezocht. Niet iedereen gaat namelijk al over tot aankoop als zij een advertentie of product voor de eerste keer zien. Uit verschillende onderzoeken is namelijk gebleken dat consumenten een product meerdere malen bekijken voordat zij een product of merk (dat zij niet kennen) aanschaffen.
Geotargeting is de methode om verschillende inhoud aan bezoekers te tonen op basis van hun geolocatie. Dat kun je selecteren op land, regio / staat, stad, metrocode / postcode, organisatie, IP-adres, internetprovider of andere criteria. Als jij een webshop voor woonaccessoires hebt, is het bijvoorbeeld ideaal om bezoekers van de woonboulevard te targetten, maar je kunt ook targetten op bezoekers van een beurs op bepaalde dagen.
Maar wat doe je nu als je een geweldig product hebt dat niemand kent en ook niet veel wordt opgezocht?
Dan kun je de klanten gewoon opzoeken. Je kunt hier heel veel verschillende methoden, technieken en instrumenten voor gebruiken. Zowel online als offline. Maar deze pagina gaat vooral over online marketing. In die context, kunnen we samen kijken naar de mogelijkheden van bijvoorbeeld Social media of andere hulpmiddelen. Wij adverteren voor onze klanten op verschillende mediums en zetten doordachte strategieën in om bij jouw klanten in beeld te komen.
​
Wij beginnen met het opstellen van een content marketing plan. Hier kijken wij naar de doelgroep die je wilt benaderen, wat zij leuk vinden en op welke platformen zij actief zijn. Dat werken wij uit in een strategisch marketing plan en helpen wij met de uitvoerig van die strategie.
​
Online zetten wij hiervoor ons netwerk in. Onze partners maken het mogelijk om ads te plaatsen bij partners zoals Facebook Instagram, TikTok, Pinterest en Google. Deze manier van adverteren ook wel Pay per click (PPC) genoemd en heeft als voordeel dat in tegenstelling tot de meeste offline advertentiemogelijkheden pas wordt betaald als jouw doelgroep de advertentie heeft gezien.
Online Adverteren
Online adverteren kan op veel verschillende manieren en via verschillende kanalen. Add Valore biedt jou de mogelijkheid om verschillende platformen verschillende type campagnes uit te voeren. Je hebt dan een aanspreekpunt en toch uitgebreide keuzemogelijkheden om verschillende soorten campagnes te houden.
​
Allereerst maken wij onderscheid tussen proactief en reactief adverteren.
​
-
Proactief houdt in dat wij potentiele klanten aan de hand van interesses, demografische factoren of andere kenmerken identificeren en opzoeken. Door met gesponsorde content proactief op de social media feed en op banners op door hen bezochte pagina's te plaatsen.
-
Reactief houdt in dat wij zorgen dat jouw merk of product prominent in beeld komt op het moment dat een potentiele klant op het internet een vergelijkbare zoekopdracht plaatst.
User generated content en Influencer Marketing
Influencer Marketing is een vorm van marketing waarbij bekende en invloedrijke mensen worden ingezet om potentiële klanten te beïnvloeden. Potentiele klanten kunnen eerder geneigd zijn om jouw product aan te schaffen, als zij zien dat iemand anders het ook koopt, gebruikt of draagt. Je kunt er voor kiezen om jouw klanten hun ervaringen met jouw product te tonen en dat op jouw social media kanalen te plaatsen. Dat heet User Generated Content.
​
Maar je kunt ook mensen betalen om het gebruik te laten zien. Die mensen worden ook wel Influencers genoemd.
Influencers komen in alle soorten en maten. Is jouw budget niet groot genoeg om hele bekende artiesten in te huren? Dan kun je kiezen voor een grote influencer. is jouw budget heel klein? Dan kun je ook micro Influencers inhuren. Daarmee kun je vooral in het begin, de werking van jouw product laten zien en hoeft dat niet al te veel geld te kosten.